by Julianna Gąsiorowska

My very own / Mój własny


W dużym pokoju pokoju na kanapie leży cały czas kołderka Marysi (TA), ale gdy tylko chcę się nią przykryć, słyszę: "Mamusiu, nie bierz moich kotków!". A więc rozumiecie, że nie miałam wyjścia i musiałam uszyć sobie mój własny lap quilt (lap quilt - kołderka na jedno "okrążenie").

Wielkość tej kołderki jest zbliżona do kołderki Marysi, mój mąż twierdzi, że jest zbyt mały, ale tej zimy będzie dla mnie w sam raz (może następnej zimy sprawię sobie większy - mam nadzieję, że do tego czasu moje umiejętności pikowania będą lepsze).

/ On a sofa in our livin groom Mary's quilt lays all the time (this ONE), but when I want to get it, my daughter tells: "Mommy, don't take my kitties!". So you understand why I didnt' have a choice and had to sew my very own lap quilt.
Its size is more similar to baby quilt, my husband says it's to small, but for this winter it will be perfect for me (maybe for the next winter I'll sew bigger one - I hope that my quilting skills to this time will be better).


Szyłam ten quilt powoli, bez pośpiechu. Zawsze po skończeniu szycia innych rzecz dodawałam kawałek do niego i w ten weekend był gotowy do pikowania. Jestem bardzo dumna z siebie, że go skończyłam, gdyż parę lap quiltów rozpoczętych leży w szafie i raczej nie doproszą się o skończenie.
Około 70% quiltu jest wypikowana naprawdę fajnie, górny rząd niestety nie miał tyle szczęścia, Ale - hej! To jest quilt dla mnie - nie musi być perfekcyjny dopóki go kocham. A kocham go bardzo!

Bloki są w 80% uszyte ze skrawków z moich ulubionych tkanin. Na początku był plan na dwustronny quilt, ale po uszyciu dwóch bloków na tył, zrezygnowałam z tego pomysłu i użyłam tych bloków do uszycia przodu zamiast bloków z brzegów fabrucznych tkanin, które chciałam uszyć. Przygotowane brzegi fabryczne posłużyły za lamówkę - perfekcyjnie pasującą do tego quiltu.


/ I was sewing it slowly, without a hurry. When I was sewing different things, I've always add something to it and on this weekend it was ready to quilt. I'm really proud of myself that I've finished it, because I've got a few started lap quilts and probably they won't ever be finished.
About 70% of this quilt is quilted really nice, but the top row of the quilt was not so fortunate. But - hey! That's a quilt for me - it doesn't have to be perfect as long as I love it. And I really do!

Blocks are in 80% scrappy - lots of my fave fabrics. At first I thought it will be two-sided, but after making two blocks for the other side, I gave up from this idea and these two blocks are on the front instead of selvages blocks, which I wanted to sew. But prepared selvages were used for a binding - perfect for this quilt!


Bardzo się cieszę, że mam taki piękny quilt (tak, nie boję się pochwalić - chyba po raz pierwszy w mojej karierze quilterki:).

/ I'm so happy that I got this gorgeous quilt (yes, I'm not afraid of showing off - probably for the first time in my quilting career:)

I submit my quilt to:
Fresh Poppy Design


PS. My quilt was:
Modern Day Quilts

17 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. Ach, bo jest piekny. I chyba przez swa wielkosc jeszcze kochanszy. Oczarowal mnie od razu - przez kolorystyke, pikowanie, ale przede wszystkim te genialna, unikalna lamowke. Ja tez taki chce...
    Pozdrowienia
    Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczny!
    Tak, te kolorki wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. śliczny, no i taki "Twoj" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały! Takie kolorowe okienka...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczny! Jak zawsze wybornie skomponowana gama kolorów i wzorów.

    OdpowiedzUsuń
  6. czaderski!!!!!! oczu nie mogę oderwać :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest super i bardzo mi się podoba szare tło, tak ładnie eksponuje soczyste kolorki.

    OdpowiedzUsuń
  8. i dobrze że się chwalisz! masz ku temu powody! przecudny jest Twój quilt- no i jest tylko Twój :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak zwykle Twoje quilty są przepięknie i optymistycznie kolorowe co zawsze mnie urzeka!
    Polecam z praktyki - podszycie takiego codziennego quiltu kocem jest to świetne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niezmiennie podziwiam Twój unikalny talent do robienia rzeczy wyjątkowych z cudnie dobranych skrawków :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ach te skrawki. W domu nigdy ich dość. Właśnie robiłam przegląd moich materiałów i stwierdzam, że mam ich mało. Znaczy mam ich wielkie pudło, ale nie są to takie jakie bym teraz chciała mieć. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Scrappy and modern, great quilt!

    OdpowiedzUsuń
  13. I love it, it is so fresh and modern.

    OdpowiedzUsuń
  14. Hi! I came from modern quilts on tumblr, I love your quilt! Don't worry about showing off, it's gorgeous!

    How did you cut the selvage strips, what width? I never thought about a binding with them, although it seems a great idea!

    OdpowiedzUsuń
  15. I LOVE your quilt! Saw it on MDQ. it's so vibrant! The gray background is superb and, no, quilts don't need to be perfect; they just need to be loved.

    OdpowiedzUsuń
  16. I love the colors! The colors are so vivid with the gray in between. Beautiful quilting, too! And what a great idea to use selvages for binding!

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>