by Julianna Gąsiorowska

Rainbow fairytale / Tęczowa bajka


Moja córcia ma jedną kołderkę na drzemki, która jest używana w przedszkolu. Pod koniec 2010 roku zaczęłam szycie takiej kołderki do domu. Marysia rosła i rosła, a kołderka wciąż była nieskończona. Musiałam więc ją powiększać (dwa razy!). Nie mam pojęcia dlaczego tak długo zajęło mi uszycie tej kołderki... Ale w końcu udało się:

/ My daughter has one lap quilt, which is used in kinder garden. At the end of 2010 I started sewing new one to be used at home. Mary grew and I had to enlarge it. Then I once again had to add a border to make it larger. I don't know why it took me so long to finish it, but finally it's done:


Kotek na środku to kopia kotka z poduszki, którą uszyłam Marysi w ubiegłym roku. Dodałam też kawałek o kotku, co wlazł na płotek (jak zaczęłam szyć tę kołderkę, to Marysia ciągle śpiewała o kotku:). Pomyślałam też o umieszczeniu jej imienia na kołderce (górny lewy róg).
Coś jeszcze chciałam dodać w prawym górnym rogu, ale zapomniałam co to miało być:D chyba jakieś motylki albo słońce... (jak mi się przypomni, to dodam aplikacje)
Kołderka na środku przepikowana jest lotem trzmiela - nie ja pikowałam, a koleżanka (której bardzo dziękuję za pomoc!). Cała reszta to moje "dzieło". Lamówkę uszyłam z tkanin w kropki, nie udało mi się skompletować jednakowych, ale i tak prezentuje się nieźle.
Urodziny już jutro - mam nadzieję, że Marysia pokocha nową kołderkę! (mnie podoba się ona od samego początku...).

/ The kitty in the middle is the same one as kitty from Mary's pillow, which I made last year. I added a sentence, which is the start of Polish song for kids (about kitty on the fence). I though also about putting Mary's name on it (top left corner).
I wanted to add something in the right top corner, but I forgot what was it:D probably a sun or butterflies... (I'll have to think about it and add some appliques)
The middle part of quilt is quilted by my friend (I am still afraid of free motion quilting), rest is quilted by me. Binding is dotty - I didn't have one dotty print in all colors, but anyway it looks pretty nice.

Her 4th birthday are tomorrow and I hope she will love her new lap! (I love it from the beginning).



18 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. I love it too! It's beautiful! Your daughter is a lucky girl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześliczna! Twoje tęcze zawsze mnie zachwycały i z tą nie jest inaczej. A pomysł na teksty - genialny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest przepiękna!!! Marysia na pewno będzie zachwycona. Dziewczynki uwielbiają żywe kolory.

    Ps. U Marysi w przedszkolu są jeszcze drzemki? U nas dzieci od 4 r.ż już nie śpią w ciągu dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:)

      Jest leżakowanie. Część dzieci śpi, moja Marysia raczej rzadko, ale kołderkę i tak musi mieć (od tego roku było zalecenie by przynieść kocyk, a nie komplet z pościelą).

      Usuń
  4. cudowny prezent! bajecznie kolorowa ta kołderka i na sto procent się spodoba Marysi!

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że nawet na pewno! Cudowny pomysł w pięknych kolorach mistrzowsko wykonany :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem po prostu oczarowana! nie ma chyba dziecka, które nie chciałoby tego dostać! to "duże dziecko" we mnie też zatęskniło ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniała kołderka!!!
    Mam nadzieję, że teraz już może rosnąć razem z córeczką!
    Wszystkiego najlepszego dla Marysi!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta kołderka jest przepiękna:) Bardzo podobają mi się te tęczowe wzory tkanin dobranych dookoła- mistrzostwo!
    Wszystkiego najlepszego dla Marysi:)

    OdpowiedzUsuń
  9. na pewno sie spodoba! jest przepiekna! taka kolorowa i wesola! no oczu oderwac nie moge! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Julka, bajkowo kolorowa, genialny pomysł słów piosenki ( skąd wytrzasnęłaś taki materiał? czy to jeszcze coś innego?) no i ołówki z krajek ? :) suuuper pomysłowo - taki malutki selavage:) a ślad ostrzenia i czubeczki kredek to chyba już kolorowe pikusie. Ta zmieniająca się wielkość kredek to chyba oddaje czas powstawania kołderki i zmianę wzrostu Twojej przeuroczej, ślicznej córki:)?

    OdpowiedzUsuń
  11. coś pięknego!!!
    podziwiam Twoje
    umiejętności!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Prześliczna tęczowa bajka! fantastyczna i zachwycajaca!

    OdpowiedzUsuń
  13. We love Mary's beautiful rainbow quilt with the adorable yellow kitty cat ! The colors are beautiful, and so bright and cheery. We love the way the kitty is sitting on the fence made out of crayons. You are very talented and creative ! Thank you so much for your excellent blog.

    Best wishes,
    Marina and Daryl at Quilt Inspiration

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>