by Julianna Gąsiorowska

Slippers


As you could read in the previous post (HERE), I was invited to take part in Craft Book Month at Craft Buds.
When Lindsay e-mailed me, I knew I had to sew slippers from Natural Patchwork by Suzuko Koseki.
I've seen such slippers at Leila's blog (HERE and HERE) and from that moment I wanted to sew it.
But... There was always something else to sew... Once I was almost starting sewing slippers, but something extremely important interrupted me (well, I can't remember what was so urgent - probably nothing special since I can't remember:D).
And finally I did it! Here they are:

/ W poprzednim poście zapowiadałam mój udział w akcji blogowej (
TUTAJ).
Gdy Lindsay zaprosiła mnie do udziału w tej akcji, od razu wiedzałam, że muszę uszyć kapcie z książki Suzuko Koseki pt. Natural Patchwork.
Widziałam wcześniej takie kapcie na blogu Leili (TUTAJ i TUTAJ) i od tamtej chwili chciałam je uszyć. Ale... Zawsze miałam coś innego do uszycia... Raz nawet już prawie rozpoczęłam szycie, gdy coś innego - niesamowicie ważnego - mi przeszkodziło (nie pamiętam co było takie pilne - pewnie to wcale nie było nic ważnego skoro nie pamiętam:D).
I nareszcie uszyłam je - oto one:


I used fabrics from Anna Maria Horner newest collection (Field Study). And yes: I used Dresden Plates to make the front (I'm not finished with with Dresdens yet!).

The book is written in English and it is divided into two parts. First one shows projects in use (fabulous photos - worth admiring!) and the second one contains instructions. Instructions are easy to follow plus there are images, which help understanding the instructions (some of the images are templates, which can be enlarged by photocopier).

I had to admit this: I love this book! (actually I love all Suzuko Koseki books:). Very often when I'm not in mood for sewing, I bring these books and just watch the photos - it helps me dreaming about quiet and peaceful days in the country house, where I want to live someday:)
There is something magical in these books... Something hard to describe, so if you don't have these books, you should definitely buy it!

/ Użyłam tkanin z najnowszej kolekcji Anny Marii Horner (Field Study). I tak: użyłam Dresden Plates (nie skończyłam jeszcze przygody z tym wzorem!).
Książka jest napisana w języku angielskim i została podzielona na dwie części. Pierwsza to zdjęcia projektów w scenach z codziennego życia (przepiękne zdjęcia - warto je zobaczyć!), a druga to instrukcje szycia. Instrukcje są napisane przystępnie, dodatkowo zamieszczone są rysunki, które ułatwiają zrozumienie poszczególnych faz szycia (niektóre rysunki to jednocześnie wzory do powiększenia na ksero).
Muszę przyznać: uwielbiam tę książkę! (tak jak wszystkie książki Suzuko Koseki:). Bardzo często, gdy nie mam ochoty na szycie, biorę te książki do ręki i po prostu podziwiam zdjęcia - pomaga mi to marzyć o cichych dniach w wiejskim domku, w którym kiedyś chciałabym zamieszkać:)
Jest po prostu coś magicznego w tych książkach. Trudno to opisać, więc jeśli jeszcze nie macie tych książek, to polecam ich zakup!

19 lovely comments / miłych komentarzy:

  1. przesliczne! na ta ksiazke musze zerknac bo bardzo mnie zaintrygowalas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Love these slippers! Oh, so adorable... getting ready to share on the Facebook page right now. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I made a pair of slippers a few weeks ago. I want to make another pair with Dresden patterns. Lovely! Thanks for sharing...Judith, Texas

    OdpowiedzUsuń
  4. They look so cute and comfy Julianna! You'll have happy feet this winter :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczniutkie kapciuszki!!!!
    Świetnie je uszyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  6. super kapice! są bardzo pozytywne więc w zimowe szare dni będą idealne :)
    Jula a czy dałabyś radę zmienić polską czcionkę na inną? ja nie jestem w stanie się rozczytać gdy jest pochylona i pomniejszona a po angielsku czasem nie chce mi się po prostu czytać gdy mam wersję polską :) to taka mała skromna prośba ;) pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładne kapciochy :)

    Ale dlaczego po polsku piszesz takim drobnym pismem? Ja okularnica muszę nos do monitora przysuwać, natomiast angielski tekst widzę dobrze. Wstydzisz się polskiego, czy jak????

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne kapcie i wyglądają na niesamowicie cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Your slippers are so cool! I've tried to make slippers before but always failed!

    OdpowiedzUsuń
  10. Uleńko, Wiola,
    w przypadku akcji zagranicznych najpierw piszę po angielsku i tekst polski jest jako drugi. Wcześniej nie było z tym problemu, gdyż na blogu była inna czcionka. Powiększę ją - już za chwilkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszkę lepiej ;) :P
      To teraz uszyj coś po polsku ;) hihihi :))

      Usuń
  11. So cute! I love your slippers. I'd like to sew some slippers myself - added to my to-do list!

    OdpowiedzUsuń
  12. They look great, quite eye-catching!

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne!!!! Ostatnio kapcie często "chodzą mi" po głowie. Pewnie wkrótce sama jakieś uszyję. Ten wzór bardzo mi się podoba,a tkaniny, których użyłaś są przepiękne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjne kapcie! Jak zwykle cudny dobór tkanin. Julka podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. These are adorable! Anna Maria Horner fabrics were such a great choice. I love colorful clothes for lounging around in.

    Are you on Kollabora, the online crafting community? A lot of us are experimenting with quilting lately, but I've never seen anyone do it with footwear. I'd love to see how the other members would react if you posted something like these slippers over there!

    OdpowiedzUsuń

Veni... Vidi... Comentare...:)))

Dziękuję za pozostawiony przez Ciebie ślad!
W miarę możliwości staram się odpisać e-mailowo autorowi każdego komentarza. Moje odpowiedzi na blogu zamieszczam, gdy może to pomóc innym czytelnikom.

/ Thank you for your lovely comment!
If possible, I try to respond to every comment. I put my answers on the blog when it could help other readers.

>